Algemene voorwaarden
Artikel 1: Definities
- Michaela AndrejĨáková, de oprichtster van Plants at Heart, opgericht in Veenendaal, wordt voor de toepassing van deze voorwaarden verder aangeduid als “aanbieder”.
- Degene die een aankoop wil doen wordt verder aangeduid als de “klant”.
- Wettelijk bindende en onderhandelde regeling van twee partijen, de aanbieder en de klant, met betrekking tot een aankoop, wordt voor de toepassing van deze algemene voorwaarden aangeduid als "koopovereenkomst".
- "Rauwe veganistische zoete lekkernijen" worden aangeduid als "producten" in de zin van deze algemene voorwaarden.
Artikel 2: Betaling
- De opdrachtgever is ervoor verantwoordelijk dat de betaling zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 1 werkdag, na ontvangst van de orderbevestiging aan de aanbieder wordt voldaan.
- Indien de betaling niet binnen uiterlijk 2 dagen is ontvangen, wordt de bestelling automatisch geannuleerd.
Artikel 3: Bezorging
- Nadat een bestelling door de klant is geplaatst via de website van Plants at Heart, is de aanbieder verplicht de bestelling, zoals overeengekomen met de klant, binnen 2 werkdagen na ontvangst van de betaling door de aanbieder, te bezorgen.
- De klant ontvangt de bestelling op de basis van de gekozen bezorgmethode.
- De aanbieder garandeert gratis bezorging in Veenendaal. Indien de opdrachtgever in Veenendaal woont, wordt de bestelling bij hem thuis afgeleverd.
- Als de bestelling per post wordt gestuurd, is de aanbieder is niet verantwoordelijk voor de staat waarin de producten aankomen. De aanbieder verpakt de producten zorgvuldig en plaatst een opmerking op het pakket om de postbezorgers te informeren dat het pakket een breekbaar product bevat.
- Het exacte tijdstip van bezorging binnen Veenendaal wordt afgesproken tussen de aanbieder en de klant, als de bestelling klaar is.
Artikel 4: Productkenmerken
- Door de aard van de producten kan de hoeveelheid per stuk, ondanks een zorgvuldig meetproces, van stuk tot stuk licht verschillen.
- Vanwege het handmatige werk dat op elk onderdeel van een bepaald product wordt uitgeoefend, kunnen de producten enigszins van vorm verschillen.
- Door het productieproces kan de voedingswaarde-informatie 10% afwijken, aangezien een bepaalde kleine hoeveelheid van de gebruikte grondstoffen op de gereedschappen die in het productieproces worden gebruikt, kan achterblijven. Deze afwijking is in lijn met Verordening 1169/2011 betreffende consumenten-informatie.
- Alle producten worden met de uiterste zorg ambachtelijk (hand)gemaakt. Ondanks een zorgvuldig productieproces kan elk stuk er net iets anders uitzien.
- Alle producten kunnen sporen van andere ingrediënten (waaronder allergenen) bevatten. De klant is verplicht om deze informatie, die vermeldt staat in de productbeschrijving, zorgvuldig te lezen.
Artikel 5: Restitutie
1. De punten 1-4 van art. 4, worden beschouwd als natuurlijke, oncontroleerbare gebeurtenissen die ondanks een ijverige arbeid niet kunnen worden vermeden.
2. Er wordt geen restitutie verleend op basis van argumenten vermeld onder art. 4, punten 1-4.
3. Als de aanbieder het product niet kan bezorgen, ontvangt de klant een volledige restitutie.
4. Het is niet mogelijk om bestelling te annuleren.
Artikel 6: Gezondheidsaansprakelijkheid
1. De klant koopt het product op vrijwillige basis.
2. De aanbieder stelt een lijst van ingrediënten op, evenals informatie over allergenen en alle wettelijk vereiste informatie, in overeenstemming met EU Verordening 1169/2011 betreffende voedselinformatie beschikbaar voor de klant, zodat deze een geïnformeerde beslissing kan nemen.
3. De klant is verplicht de productinformatie zorgvuldig te lezen. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant om zich te informeren over het product dat hij wil kopen.
4. De aanbieder is niet verantwoordelijk voor eventuele beweringen omtrent gezondheid die de klant zou kunnen hebben in verband met de producten die hij heeft gekocht.
Artikel 7: Coaching / advies / e-book inhoud
1. Alle advies wordt gegeven als een richtlijn.
2. Plants at Heart is niet aansprakelijk voor de eventuele gevolgen van het gebruik van het ondergaan van coaching sessies.
3. Het meedoen aan de coaching sessies valt volledig onder het eigen risico van de klant.
4. De inhoud van diensten van de aanbieder zijn niet bedoeld ter vervanging van medisch advies van een huisarts of een andere medische specialist.
5. Het gebruik van coaching sessies en eventuele beslissingen die genomen worden naar aanleiding daarvan, zijn ter alle tijden voor eigen verantwoordelijkheid van de klant. De aanbieder aanvaard geen aansprakelijkheid.
6. Het advies die gegeven wordt aan de klant is gebasseerd op eigen studie voeding en ervaringen uit eigen leven.
7. De aanbieder zal geen medische analyses uitvoeren.
8. Alle coaching sessies vinden plaats via Microsoft Teams.
9. De persoonelijke informatie van de klient zal nooit gedeeld worden met andere partijen.
Artikel 8: Auteursrechten
1. Alle foto's op de Plants at Heart website mogen door niemand anders dan het Plants at Heart team worden gekopieerd en/of opgeslagen.
2. Het Plants at heart logo is eigendom van de aanbieder en mag niet worden gekopieerd en gebruikt voor eigen doeleinden.
3. Problemen vermeld in de punten 1 en 2 van Art. 7 van deze Algemene Voorwaarden worden beschouwd als een inbreuk op het auteursrecht.
4. De aanbieder behoudt zich recht om schadevergoeding te vorderen, in de situaties vermeld in punt 3 van deze artikel.
~
TERMS & CONDITIONS
Article 1: Definitions
- Michaela AndrejĨáková, the founder of Plants at Heart, founded in the city of Veenendaal, shall further be referred to as the “provider” for the purpose of these terms and conditions.
- A person who wishes to make a purchase shall be further referred to as the “client”.
- Legally binding and negotiated arrangement of two parties, the provider and the client, concerning a purchase, shall be for the purpose of these terms and conditions be referred to as “purchase agreement”
- “Raw vegan sweet treats” shall be referred to as “products” for the purpose of these terms and conditions.
Article 2: Payment
- The client is responsible for issuing the payment to the provider as soon as possible but utmost within 1 business day, after having received the order confirmation.
- If the payment is not received within utmost 2 days, the order shall be automatically annulled.
Article 3: Delivery
- After an order is placed by the client through the Plants at Heart website, the provider is obliged to deliver the order, as agreed upon with the client within 2 business days after the provider has received the payment.
- The client shall receive the order based on the selected delivery method.
- The provider guarantees free delivery in Veenendaal. The order can be picked up at the Veenendaal Centrum station. In case that the client lives in Veenendaal, the order shall be delivered to their home.
- Due to the nature of the products the provider cannot deliver the order to different cities through a post-office system.
- The exact time delivery shall be agreed upon once the order is ready, by the provider and the client.
Article 4: Product characteristics
- Due to the nature of the products, the quantity per piece can vary slightly from piece to piece, despite a careful, diligent measurement process.
- Due to the manual labor applied to every piece of a particular product, they can slightly vary in shape.
- Due to the production process, the nutritional information can deviate 10%, as a certain small quantity of the raw materials used can remain on the tools used in the production process.
- All products are handmade with the utmost care. Despite a careful production process, every piece can have a slightly different appearance.
- All products can contain traces of each other’s ingredients, despite strict hygiene practices.
Article 5: Refunds
- The points 1-4 of Art. 4, shall be seen as natural, uncontrollable occurrences, which cannot be avoided, despite a diligent work ethic.
- No refunds shall be granted on the basis of the arguments, stated under Art. 4, points 1-4.
- If the provider does not deliver the product, the client shall receive a full refund.
- If the client decides to cancel the order, they can do so within 12 hours after having received the order confirmation and shall receive a full refund within 2-3 business days.
Article 6: Health liability
- The client purchases the product on the voluntary basis.
- The provider shall make a list of ingredients, as well as allergen information and all legally required information, in accordance with EU Reg. 1169/2011 concerning food information available to the client, so that they can make an informed decision.
- The client is required to read the product information carefully.
- It is the client’s own responsibility to inform themselves about the product they want to purchase.
- The provider is not responsible for any health consequences the client might associate with the products they purchased.
Article 7: Coaching / advice / e-book content
1. All advice is given as a guideline.
2. Plants at Heart is not liable for any consequences of the use of coaching sessions.
3. Participation in the coaching sessions falls entirely under clients' own risk.
4. The content of the provider's services is not intended to be a substitute for medical advice from a general practitioner or another medical specialist.
5. The use of coaching sessions and any decisions taken as a result thereof are at all times clients' own responsibility. The provider accepts no liability.
6. The advice given to the client is based on the provider's own study of nutrition and their own life experiences from their own life.
7. The provider does not conduct any medical analysis.
8. All coach calls take place via the Microsoft Teams platform.
9. Client's information shall not be shared with any other parties.
Article 8: Copyright
- All the pictures on the Plants at Heart website may not be copied and saved by anyone else other than the Plants at Heart team.
- The Plants at heart logo is the property of the provider and it may not be copied and used for anyone else’s purposes.
- Issues stated in points 1 and 2 of Art. 7 of these Terms and Conditions shall be considered to be a copyright infringement.
- The provider reserves the right to claim damages, in the situations specified in point 3 of this article.